PAKUJEMY SIĘ - TORBA DO SZPITALA DLA DZIECKA I MAMY



Moja pierwsza myśl, gdy zbliżał się czas, aby organizować torbę do szpitala była "tylko nie bierz za dużo, bo cię wyśmieją!". Niemniej jednak trudno dziwić się komuś, kto porodówkę widział tylko na filmach, a to oznacza, że nadal nie ma pojęcia jak naprawdę to miejsce wygląda. Tym bardziej nie wiedziałam co na taki pobyt w szpitalu zabrać. Faktem oczywistym było to, że podpytałam wszystkie bliskie mi osoby co im się przydało, poszperałam w internecie i tak oto powstała moja lista. Z pewnością  nie jest idealna, znajdzie się na pewno osoba, która powie, że ta czy ta rzecz jest totalnie zbędna, a jakaś niezbędna się na niej nie znalazła. No cóż.. wszystko zweryfikuje pobyt. Rozpoczynając jednak przygotowywanie takiej listy proponuję zajrzeć na stronę szpitala, gdzie zamierzacie rodzić i zobaczyć czy coś ujęte jest tam jako zbędne/niezbędne. 





Nie przedłużając, zaczynajmy:

TORBA MAMY: 
Torba, którą zabieram do szpitala jest pożyczona od mojej serdecznej cioci. Sama posiadam małą, weekendową walizkę na kółkach, ale to przecież lekka przesada więc torba jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Jest dość pojemna, a poza tym jeśli czegoś nam zabraknie to zawsze można to po prostu dowieźć. No to zaczynajmy .. (kolejność jest typowo losowa).

1. Ręcznik duży i małe -  duży kąpielowy i dwa małe ręczniki. Pisząc małe mam na myśli naprawdę małe, które mogą posłużyć do porannej toalety, ale również jako zimne okłady na czoło, kark podczas bóli. 

2. Ręczniki papierowe - np. do podcierania, nie będziemy stresować się, że pobrudzimy nasze.

3. Papier toaletowy - lepiej unikać stresu, czy aby w toalecie na pewno jest on zawsze dostępny.

4. Toiletka - jednorazowe podkładki higieniczne, które rozkładamy na toalecie. Po porodzie może być bardzo przydatne, aby swobodnie usiąść.

5. Podkłady higieniczne - szpitale bardzo często je zapewniają lecz, gdy posiadamy własne możemy wymieniać je w każdej chwili. Poza tym przydadzą nam się również przy dzidziutku zarówno w szpitalu jak i w domu.

6. Podpaski  - w szpitalu zapewne otrzymam podkłady poporodowe, a dodatkowo zabieram ze sobą podpaski.

7. Majtki siateczkowe .

8. Koszula poporodowa/ciążowa - ja zabieram dwie, w razie potrzeby mąż dowiezie kolejną. Najlepiej z rozpięciem na przodzie. Posiadam na guziki, chociaż na zatrzaski byłaby znacznie lepsza, gdyż często liczy się czas, czas, czas :).

9. Biustonosz do karmienia.

10. Szlafrok - mam lekki, bawełniany. Niezależnie od pory roku myślę, że się przyda, gdyż różnie możemy reagować na ból.. raz może być nam ciepło, raz zimno. Poza tym bardziej komfortowo jest spacerować po szpitalu w szlafroku niż w koszuli nocnej. 

11. Skarpetki - na porodówkach ponoć potrafi być naprawdę zimno.

12.  Klapki + laczki - laczki do chodzenia oraz klapki pod prysznic.

13. Sztućce i kubek - no cóż.. :)

14. Coś do przegryzienia  - na początku wydało mi się to trochę dziwne lecz po przemyśleniu już nie. Poród może trwać naprawdę długo i kosztuje nas wiele wysiłku więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że po prostu zgłodniejemy. Ja zabieram batony oraz musy Day up.

15. Woda do picia - po porodzie należy dużo pić, ale również podczas samego porodu. Ja mam wody z dzióbkiem, bo przyzwyczaiłam się do ich picia .. niektóre dziewczyny biorą np. słomki, aby mieć możliwość napicia się w każdej pozycji. 

16. Reklamówki na brudne rzeczy

17. Drobne  (w sensie pieniądze :) )

18. Kosmetyczka:  wkładki laktacyjne (szt. 4), maść na brodawki, waciki, patyczki do uszu, antyperspirant, żel do mycia oraz do higieny, ginekologiczna pianka oczyszczająca Ginexid, krem do twarzy, krem na rozstępy (ja używam z Pharmaceris od samego początku), szczoteczka, pasta do zębów, balsam do ust!, gumki do włosów, lusterko, szczotka, chusteczki higieniczne, maszynka do golenia, krem BB, suchy szampon.







TORBA MŁODEGO
Dziecię me spakowałam po prostu do torby od "wózka" i nie ma tu tak naprawdę wielu rzeczy. 

1. Pieluchy tetrowe + otulacz

2. Chusteczki nawilżane Derma

3. Krem Derma

4. Octenisept - do pępka

5. Linomag  - (bez cynku, gdyż ten z cynkiem nie jest do codziennej pielęgnacji)

6. Pampersy 

7. Sól fizjologiczna

8. Rożek

9. Butelka - niekiedy dzieci są dokarmiane więc lepiej zabrać własną butelkę.

10. Smoczek

11. Szczotka do włosów

12. Ubranka:   body, śpioszki, spodenki, czapeczka, skarpetki, rękawiczki, strój na wyjście (zostanie przygotowany i pozostawiony w domu, mąż dowiezie z fotelikiem).








Dokumenty: dowód osobisty, grupa krwi (oryginał), karta ciąży, dokumentacja medyczna z okresu ciąży, NIP pracodawcy.

Na tę chwilę mam tak właśnie zamknięty temat naszych toreb.
Coś byście dołożyły? Odrzuciły?

Ściskam!
M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 puchowa czapka , Blogger