FASOLKA SZPARAGOWA Z PAPRYKĄ, POMIDOREM I CZOSNKIEM


Fasolka szparagowa kojarzy mi się z porą letnią w dzieciństwie. Kiedy to mama podawała na obiad fasolkę zerwaną prosto z ogródka wraz z ziemniakami i sadzonym jajkiem. Dlatego ilekroć ją widzę w sklepie nie potrafię przejść obojętnie. 
W tygodniu jestem w domu sama, dlatego staram się przyrządzać coś prostego, aby nie stać godzinami w kuchni. Zazwyczaj jest to coś szybkiego, albo coś co przygotuję ewentualnie na dwa dni. W niedzielę będąc w sklepie zakupiłam fasolkę i właśnie dziś przygotowałam z niej bardzo prosty i naprawdę szybki obiad. 




Składniki
* dwie łyżki oliwy
* 3 ząbki czosnku
* pomidor
* papryka
*dwie garście fasolki szparagowej
* bazylia (suszona lub świeża)
* sól
* pieprz
(składniki podaję na porcję dla jednej osoby)



 Na początek kroję czosnek i podsmażam około pół minuty na patelni z dodatkiem oliwy. Następnie dodaję pokrojonego pomidora oraz paprykę. Wielkość kostek wedle uznania. Uwielbiam unoszący się zapach czosnku. Duszę pod przykryciem około 5 minut. 



Następnie dodaję fasolkę, którą wcześniej ugotowałam. Do tego sól, pieprz oraz bazylia. Całość mieszam i zostawiam na około 5 minut.



Słońce dzisiejszego dnia robiło nam spore psikusy. To wychodziło, to się chowało. Dodatkowo wiał dość silny wiatr, że nie mogłam rozłożyć parasola na ogrodzie, gdyż mimo swego ciężaru, momentami sobie nie radził. Postanowiłam jednak zjeść obiad na ogrodzie w tym jakże szczerym słońcu. Jako dodatek wzięłam bagietkę z masłem czosnkowym. Szybko i smacznie. 





Miłego dnia
Pozdrawiam
M.

1 komentarz:

Copyright © 2014 puchowa czapka , Blogger