PYSZNE CIASTKA KAKAOWE



Jestem wielką fanką ciast kakaowych o czym wspominałam już nie raz. Dlatego jeśli natrafię na przepis w którego skład wchodzi kakao, tym bardziej muszę wypróbować. W tym tygodniu natrafiłam na przepis Kingi Paruzel i postanowiłam spróbować. 
U autorki przeczytamy, że ciastka są miękkie, aromatyczne oraz idealne na  jesienną pogodę. No cóż, nie mogę się nie zgodzić. Jeśli wziąć pod uwagę brak słońca, zimno i deszcz, to jakże inaczej poprawić sobie humor jeśli nie czekoladą. Przepis trochę zmodyfikowałam, gdyż nie posiadałam niektórych składników w tym czasie w domu. 

Co potrzebujesz


* ¼ szklanki oleju kokosowego
* ¾ szklanki cukru 
2 jajka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
* 6 łyżek mąki pszennej
* ¼ szklanki kakao
* ¼ łyżeczki sody
* szczypta soli 
* 50 g gorzkiej czekolady


Krok pierwszy: rozgrzej piekarnik do 180º C (góra-dół). 

Krok drugi: w misce utrzyj przy pomocy miksera olej kokosowy z cukrem i ekstraktem waniliowym. Następnie dodawaj po jednym jajku i miksuj dalej. 

Krok trzeci: w misce wymieszaj produkty sypkie: mąkę, sól, sodę i kakao, a następnie dodaj do masy z jajkami i dobrze wymieszaj. Wsyp pokrojoną czekoladę i ponownie wymieszaj.

Krok czwarty: z ciasta uformuj kulki wielkości orzecha lub większe. Rozłóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Krok piąty: piecz przez 12-14 minut

Krok szósty: zrób sobie kawę i delektuj się smakiem.






  

Ciastka powędrowały do szklanego słoika i długo się niestety nie uchowały. Ale to chyba dobrze. Przyjemnego weekendu.

Ściskam!
M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 puchowa czapka , Blogger